In the making of a cake

Låter bilderna tala för sig själv. Inget blev som tänkt men jag tror att den blir ganska fin när den är klar. Jag hoppas verkligen att den blev god. Jag glömde ett lager med grädde. Min premiär-tårta.

Chokladtårta - lika delar: ägg, socker, potatismjöl, mjöl och kakao + bakpulver.


Smeten var god, jag tjuvsmakade


Här hade jag panik eftersom jag sen såg i receptet att kanten på formen skulle vara 11-15 cm hög. Min kant var bara 7 cm. Dom hade tipsat bland kommentarerna att man kunde lägga bakplåtspapper runt kanterna om man inte hade nog hög kant för att få den högre.


Jag löste det genom att skära bort kanten, det blev inte så mycket bortskuret.


Skar kakan i tre delar och spritsade kanterna med smörkräm för att fyllningen inte skulle rinna ut på kanterna.


Fyllde den med hallon + grädde och Ultimate chocolate frosting
5 dl florsocker
1,5 dl kakao
100 g mjukt smör
1 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker


In i kylen igen under natten


Halvfärdiga resultatet



Min inspiration har jag fått från Helle och den tårta som hon gjorde till mig på babyshowern och denna superbraiga sida: Sockerrus

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra jobbat!

2011-10-28 @ 13:22:34
URL: http://lindadahlqvist.blogg.se/
Postat av: Carro

Gud va duktig du är som ger dig på såna där avancerade grejer! Heja :)

2011-10-28 @ 14:56:38
URL: http://thisiscarro.blogg.se/
Postat av: Lina Bäckman

såg fantastiskt god ut. som en stor muffin!! =)

2011-10-29 @ 09:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0