Oh what a day

Iställt för att sitta ute och sola på baksidan så har jag spenderat halva dagen på El och diesel.

För att göra en fem-timmars historia kort:

Efter klipptid i stan imorse så startar inte min bil. Jag ringer pappa som slutar tidigare från sitt jobb för att komma och bogsera mig upp på bil-fixar-firman. När vi ska bogsera upptäcker vi att dragkorken till vår bil är borta så vi måste ut på Forslunds och köpa en ny. I rödljusen inne i stan börjar pappas bil krångla. Vi svänger av från E4an och när vi nått Ainas så har pappas bil dött.
Hur händer detta?
Ringer pappas kompis som får bogsera pappas bil upp på El och diesel. De tror de har hittat problemet - fixar det och vi kör ner på stan för att bogsera min bil. När vi kommer ner så upptäcker vi att min bil startar. Bra, vi kör hem på morö-backe.
Sen ska pappa hem och men tar sig inte ens från vår gata innan hans bil stannar igen. Rullar tillbaka den på vår gård. Tar min bil för att skjutsa hem pappa. Går upp till mama och pappa för att äta en sen lunch.
När jag ska fara hem igen startar inte min bil.

O My God - what a day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0