Macarons

Igår for jag till mamma för vi hade bestämt oss för att baka macarons. Jag hade hittat recept på nätet som vi tänkte prova oss på. Dock så efter att ha gjort smeten så insåg vi att den var alldeles för "rinnig". Mamma letade därför upp hennes gamla recept och vi gjorde om smeten litegrann.

Det var rätt så knepigt att få dem bra faktiskt. Dom blev verkligen inte så där snygga som man ser på bild eller på caféet.
Men dom blev goda iallafall. Vi gjorde neutrala, alltså med bara smörkräm, en med choklad och en med hallon- smak.
Jag gillar ju choklad så jag tror dom blev favoriterna.






Kommentarer
Postat av: Lina

wow! hur fina och inbjudande som helst!

2011-08-09 @ 18:01:39
Postat av: Helena

De ser ju tokfina ut. Undrar vad sånna smakar, har aldrig testat.. hehe

2011-08-09 @ 18:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0