AIK + Ikea + kyckling

Älskade AIK ska spela SM-final. Det är helt galet kul! =) Det har varit ett helt gäng jobbiga matcher där det kännts som att magen ska vända sig ut och in. Nu lär det väl inte blir mindre spännande heller. Ingen minns en två - kom igen AIK!

Imorgon blir det en spontan tripp till IKEA, mamma och pappa skulle dit och ringde och frågade om jag/vi ville följa med och det ville jag ju såklart. Först tänkte jag att jag egentligen inte har något alls att köpa men när jag går igenom huset så inser jag ju att det är hur mycket som helst haha!

Kycklingreceptet från halv-åtta-hos-mig hittade jag här, den var god. God i matlådan idag också =)



Marinerad Medelhavskyckling


1 kg kycklingfilé
salt och peppar

In i ugnen i 200 grader i ungefär en halvtimma. Tills dom är genomstekta.

Marinad
2 dl olivolja
1 dl balsamvinäger
Basilika
Marinerade soltorkade tomater
Vitlök

Skär den kalla kycklingen i skivor och lägg i marinaden över natten. Servera varm eller kall.




Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅh jag vill också på ikea! Har tjatat på joel ett tag nu. Han sa ju att vi skulle åka när vi vaknar en lördag och det regnar..vilket det gör idag! Men, såklart, så har han bokat in sin pappa som ska hjälpa oss installera diskmaskinen....

2011-04-02 @ 11:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0