Visning


Nu har två visningar av lägenheten varit och det är bara att hålla tummarna att få den såld. Känns skönt iaf att visningarna är över, känns som att vi är närmare hus-drömmen.

Det är så himla tomt i vårt hem sedan Rasmus, när jag vaknar på morgonen så tittar jag fortfarande på golvet innan jag sätter ner fötterna och när jag kommer hem från jobbet kikar jag in i hörnet där han brukade ha matskålarna för att kolla att det finns mat. Detta gör jag innan jag kommer på att han är borta.
I början tänkte vi att vi skulle vänta med att skaffa katt, men nu kikar vi på blocket varje dag. Så om någon vet av en långhårig blandras till salu så hojta till.

Jag skulle egentligen vilja ha en chinchilla perser men eftersom vi inte är särskilt intresserade av att ställa ut katten så känns det lite inödigt dyrt. Men nog fasen är dom söta.


Kommentarer
Postat av: Helena

Söta rara, vi måste prata katt, i alla fall innan ni köper en perser...Sjukt söta men tyvärr ofta väldigt plågade små sötisar med mycket problem från näsa och ögon pga. för hård utställningsavel som, och detta är bara min åsikt, förstör de söta kissarna och trots alla problem vill ha dem så platta som möjligt för att vi tycker det är sött. Oavsett om det innebär att det är negativt för kattens hälsa (rinner konstant ur ögonen när tårgångarna blir för trånga, med upprepade infektioner mm. mm.)



Oj inte meningen att bli så "hård"! Åsikterna är många och detta är min..Har en vän med 2 perserkatter, som har det jobbigt och det är inte kul att se hur de får kämpa och självklart lider ju "matte" med sina kissar..



Ser fram emot fredagen, köpte ett smarrigt vitt vin idag, hörde att du skulle va med också, vad kul! Var så längesedan vi sågs!

Hälsa Jonas

2010-05-05 @ 19:57:02
Postat av: Jonas

En sak kan jag lova dig Helena.



Det blir ingen plattnosad ;P

2010-05-06 @ 19:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0