Världens bästa mat


1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär - check

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater - check

9. Kaffe - check

10. Tranbär

11. Mörk choklad - check

12. Grönt te

13. Apelsiner - check

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon - check

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar

 

Enligt någon artikel på aftonbladet ska man leva längre om man regelbundet äter sakerna på listan ovan. Jag kan snabbt konstatera att jag förmodligen inte kommer att leva särskilt länge. 6/20.
Kanske får börja köpa mer jordgubbar och vindruvor och annan smaskig frukt.
Tyvärr är ju de frukterna inte GI så för tillfället nöjer jag mig med min dagliga apelsin på jobbet=)

Fredagen spenderades hon L&P med smaskig mat, vin och spel. Trevligt värre. Men mådde halvilla på lördagen då jag blev tvärfull där på slutet :P Sånt som händer ;O
Resterande helg spenderades mest med soffan och andra småaktiviteter vilket var skönt men såklart så gick helgen alldeles för fort.

Nu är det måndagsbajs och jag ska lägga mig i sängen redan nu, 19:52, för att lyssna på ljudbok och somna rätt tidigt.
Idag har jag haft lönesamtal med bossen vilket känns otroligt peppande. Blir en bra extra slant till Vegas eftersom jag kommer att få höjningen retroaktivit i maj månad. Kunde inte komma lämpligare =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0