Matlista


Nu har jag gjort iordning en matlista för några dagar framöver. Det känns mycket bra, både vad gäller att man vet vad man ska handla och alla rätter är anpassade efter GI. Så nu tar jag ett krafttag igen, motar undan sockret och kolhydraterna och satsar på god mat istället.

Vi kommer säkert inte att följa den slaviskt men alltid bra att veta på ett ungefär vad man ska käka.

Min matsedel:

Imorgon:
köttfärssås
Torsdag:
Våfflor (det är ju våffeldagen)
Fredag:
tacos (i ugn med philadelphiaost och creme fraiche)
Lördag:
fläskfilégryta med tapenade
Söndag:
omelett med baconsås

Måndag:
Kycklinggryta (med bland annat färsk spenat, soltorkade tomater, vitlök...)
Tisdag:
Köttfärsbiffar i sås
Onsdag:
Kebab
Torsdag:
Omelett med kycklingröra
Fredag:
Fredagsfavoriten med fläskfilé
Lördag:
Lövbiff i cognacsås
Söndag:
Barbecueribs

Måndag:
ost- och skinkpaj utan skal

Jag gör inte tillbehören så avancerade utan oftast blir det grönsallad eller bara nå gurka och paprika. Det får inte blir för jobbigt + att när Jonte lagar maten kan jag inte direkt kräva att han ska ställa sig och laga specialkost till mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0