Kalas


Idag har varit en rätt så tuff dag GI matmässigt. Bjuden på middag hos mamma och pappa, där vi åt rester. Jag åt en jättegod fläskfilégryta, några köttbullar och en korvbit.
Och även om det var hur gott som helst och väldigt GI så kunde jag inte hjälpa att snegla och dregla över min brors tallrik. Rågad med uppstekt palt, lingonsylt och smör. Ouch, det gjorde nästan ont i själen att inte sno åt mig några bitar! :D

Sen så var det dags för kalas för min kusin Simon. Simons mamma brukar alltid baka så himla mycket gott. Och det hade hon även gjort denna gång. Min svaghet är ju go'fika. Två tårtor, minikladdkaka typ, lussebullar, snickerskakor mm mm. Önskade verkligen att jag inte börjat med GI ännu haha :P


På tal om min bror så är han en lyckans skit. Inte nog med att han bokat resa till Thailand i en månad i januari så vann han 30 000 kronor på bomben. En aning avis. Aja, GRATTIS brorsan! Spend it well.


GI dag 3
Frukost/lunch: två ägg
Middag: fläskfilégryta, några köttbullar och en korvbit + sallad.


Jag har ett dilemma. På torsdag så börjar jag ju om att jobba och då är semestern slut =(
Mitt problem: vad fan ska jag äta till frukost. Eftersom jag är världens morgontröttaste så äter jag aldrig frukost hemma. Vi fikar redan halv nio på jobbet så då brukar jag äta husmans.
Morsan tyckte jag skulle äta omelett men omelett för mig är mer praktiskt och äta som en snabb lunch eller middag. Kan nog bli lite för mycket ägg med andra ord om jag skulle äta det till frulle också.
Måste läsa igenom fukostmenyerna igen i min Allt om GI.



Kommentarer
Postat av: Lina

kanske du kan äta lite osötad yoghurt. du får väl äta 20-40 kolhydrater per dag? vad kan 2 dl yoghurt vara?=)

2010-01-04 @ 22:33:51
Postat av: Helena

Du kan ju testa en röra med kokt ägg, fet cremefraiche, väl avrunnen matjesill, dill å lök? gubbröra utan bröd typ, eller kanske läskigt till frulle?

Jag gillar annars keso med hackad skinka och en liten bit rivet äpple i. Man måste akta sig för att äta för mkt ägg från början, jag minns hurkräkless jag var sist jag körde rivstarten...=)

Åt tokgodmiddag igår- tacotallrik utan bröd =) supermumsigt! med extra mkt fet cremefraiche och ost hehe

2010-01-05 @ 12:25:54
Postat av: Karin

smoothie:))

de kan du ta med till jobbet oxå!

2010-01-05 @ 17:41:29
URL: http://karint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0