Happy New Year


Nyår var superlyckad. Grymt god mat var det. Vi hade beställt catering från Ica Torget. 145 kronor/person. Till förrätt så fick vi en räkcocktail, varmrätten var oxfilé, potatisgratäng och grönpepparsås.
Vi hade inte beställt efterrätt utan den stod Helena och Joel för. Var vanlij och ananaspanacotta toppad med kladdkaka och grädde. Visst låter det som en skum blandning?! Men det var supergott.

Vi spenderade kvällen med att spela spel, dricka en massa drinkar, vin och skumpa. Mysigt värre.
Där vid tre klippet började jag och Jonte att fundera på refrängen. J ringde då taxi och väntetiden var 2 timmar. Men dom två timmarna flög förbi fort men ingen taxi dök upp och då Joel ringde specialnumret så kom det en taxi på typ en kvart men då hade Jonte däckat i soffan och gick inte få liv i. Somnade också på soffan och dagen efter kändes det som att jag helst skulle vilja bli skjuten i huvudet hellre än att stiga upp.
Som tur var så var Jonas rätt så fräsch och kunde köra bil hem och styra upp lite middag. Varmkorv med bröd. Tvingade i mig maten och efter det mådde jag lite bättre. Huga, kan aldrig vara bra att sitta och dricka vin framåt småtimmarna :P
Dock så är det ju bara nyår en gång per år och då ska man ju fira ordentligt, eller hur =)


GI dag 1
Eftersom gårdagens matintag inte riktigt var det bästa så startar jag det nya året idag. Jag ska rivstarta med GI och har läst på endel vad man bör äta och vad man bör undvika.

Lunch till två pers: en blandning mellan omelett och äggröra. (Skulle göra omelett men eftersom jag hade 5 ägg i så tyckte jag det var svårt att få den genomlagad. I omeletten hade jag bacon, kryddor och ost. Till den en klick keso och några tomater och gurka.

Lunchen åt vi vid halv fyra tiden eftersom vi sov till typ tolv. Ikväll är det tänkt att vi ska käka hammisar men är fortfarande proppmätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0