GI dag 2


Frukost/lunch: ett ägg, keso och grönsaker.
Middag: köttfärsbiffar, grönsallad och hamburgersåsen från igår.

I köttfärsbiffarna brukar jag ha:
salt, peppar, stark salsa (utan socker), cayennepeppar, grillkrydda och tacokrydda.

Nån gång har jag haft i ett ägg och nån gång har jag provat med lite ströbröd i men tycker inte att det blir någon skillnad. Eftersom jag är lat så kör jag in dom direkt i ugnen. Brukar oftast ha nån typ av ost i. Fetaost eller vanlig hushållsost, men idag hade jag ingen hemma så det blev utan.

Status: mätt och belåten. Men om en timma eller två kommer jag nog att sukta efter något sött.


Ska se en film nu, Julie och Julia tror jag den hette. So long.


.................................................................................................................................

Update movie - den var ej bra. Slog av efter ungefär halva.

.................................................................................................................................





Kommentarer
Postat av: Lina

jag skall testa din hamburgedressing :) med lite sambal i! vad handlar filmen om? såg just en film i snabbspolning.nog det sämsta jag sett!

du jobbar på bra med GI. bra att du tipsar med recept!

2010-01-03 @ 19:40:12
Postat av: Anonym

sweet-biffar skulle va sjukt gott å lätt göra mkt av så man får matlådor så man inte halkar snett nån gång när man är ashungrig å inte orkar tänka på GI..! Imorgon då jävlar! Hur blir ditt sötsug av te? kanske funkar att lura smaklökarna lite, typ rött te känns ju sött..mjum. Måste nog ta mej en kopp! Imorgon har jag startinvägning och mätning-gruvar mej, jag har ju som gått in för maten i jul!

2010-01-03 @ 22:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0