Första invägning


Oj vad skönt med helg, imorrn ska jag sova till minst klockan 12:00! =) Ikväll blir det dinner och kanske ett glas vin eller två med Magnus och Carro. Trevligt värre.


GI dag 7
Frukost: Smothie
Lunch: rester från gårdagens middag
Middag: fläskfilé, rotfrukter i ugn (jag vet, jag fuskar lite här, men skippar potatisen iaf), sås och sallad.

Status: det känns bra, GI känns enklare är jag trott på ett sätt fast komplicerat på ett annat sätt.

Jag är fortfarande osäker på kosten när jag ska börja träna. Står att man helst ska köra lågintensiv träning när man kör rivstart. Och om man ska träna högintensivt så måste man äta mer kolhydrater. Alltså typ banan eller rent ut av pasta? I don't know. Och vad är medelgympa? Är det då mittemellan, hur ska man göra med kosten då? Owell, får forska vidare kring detta. =)


Första invägningen: - 2 kg
Trodde ändå att jag skulle ha gått ner mer första veckan eftersom det stod att man skulle gå ner mycket den första veckan och sen mindre kommande veckor. + att det säkert bara en massa skit som lämnat kroppen, inte fett. Är förmodligen bristen på motion som spökar. Men jag ska kämpa på. Har en bra inspirationskälla. Morsan gick ner 20 kg på 3 månader med GI, då var hon stenhård och körde rivstart hela tiden. Fuskade inte eller nå. Kan hon så kan väl jag! =)



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad duktig du är! Imponerad. Hoppas suget försvinner snart, då blir det nog lättare :) Kram och lycka till!

2010-01-08 @ 17:12:31
Postat av: Helena

Oj jäklar-hallå det var inte illa alls!

2 kg är ju massor på en vecka. Jag har aldrig gått ner mer än så på en vecka under mina rivstarter vad jag minns iaf. Speciellt inte i början om jag har överstigit mina kolhydrater i början av rivstarten. Trampar man snett från början kan "ketosen" sabbas å så tar det typ 2-3dar innan man är igång med den igen. (ketos=fås av rejäl fettförbränning)

Är man karl har man det lättare, tror brorsan gick ner typ 5kg första veckan. Vilket jag, Dr Berggren hehe, kan förklara genom att vi flickor har östrogen(det helvetet som bara vill vi ska va kurviga så vi kan ligga å få barn, samt bröstcancer) och killar har testosteron(sweet muscle promoting sweetness).

Äter man dessutom p-piller=lite mer östrogen=lite svårare samt att det beror på var man är i sin menstruationscykel. Jepp. Inte rättvist. Som vanligt då.

Iaf- med viktväktarna gick jag också sällan ner mer än typ 7 hg per vecka, men! efter några veckor blir tom det lilla flera kilo. Se inte det här som en kur baby-för då riskerar du att så fort rivstarten är över börja äta som du gjorde innan och sakta gå upp igen. Jag är ett talande bevis. Men den här gången ska jag fasa ut som man ska med de andra faserna och få hälsosamma vanor som håller i längden! =)

Pepp på dej vännen- nu jävlar-det här fixar du-det går ju skitbra!

2010-01-08 @ 23:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0