Stökigt skulle bli välstädat


Idag hade vi sån himla tur. Jonas skulle till T och A och se hockey men istället erbjöd dom sig att komma till oss så A kunde hjälpa Jonas i periodpauserna med att skruva fast bänkskivan till köksön. Det var väldigt uppskattat.
Efter hockeyn när allt är uppskruvat och vårt hem börjar likna ett hem hade jag tänkt börja storstäda och röja undan alla förbaskade verktyg.

Jag hann dock inte längre än till förrådet när jag fann mig själv på golvet med en knäskål ur led. Med doktorns ord ringande i huvudet: "Försök sträcka ut benet så att knäskålen åker tillbaka" fällde jag ut benet. Knäskålen ville inte riktigt hänga med så snabb som attan tryckte jag tillbaka den med handen.
O h-vete vilken jävla smärta men slapp ju akuten iallafall.

Jag tyckte riktigt synd om mig själv där jag låg i ett kallt förråd med katten som busade vid mina fötter.
Nu är knäet lindat och det känns bättre. Det är svullet och man är ju livrädd att det ska åka ur igen.

Städningen den lämnas till Jonas. Nyårsgästerna får nog leva med lite saknade lister och lysknappar på vissa ställen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0