Mera vitt


Idag är det mera vitt och så lite mera vitt. Det snöar för fullt ute (snälla sluta) och gatorna täcks av pudersnö och vårt vardagsrum har även det blivit vitt (no surprise kanske).

Vi hade bokat in att mamma och pappa skulle hjälpa oss med vardagsrummet så det skulle gå snabbt och smidigt. Jag hade inhandlat fyra rollrar, fyra tråg med mera. Snabbt som attan gick det men tyvärr kommer vi att måsta måla ett varv till. När jag målade datarummet så behövdes det bara ett varv och det var vår förhoppning även idag. Men eftersom det är så mycket struktur i tapeten så antar jag att det var svårare att få det jämnt.

Vid tre tiden var vi så gott som klara med vardagsrummet och Jonas avvek för Andrés 30-års fest. Jag, mamma och pappa fortsatte uppstyrandet av vårt hem. Fixade lite lampor, fönsterbänkar och äntligen en platsfilm som vi satte fast på toafönstret (så nu behöver jag inte kissa i mörkret).

Jag hade ju sagt att vi skulle hinna klar med alla rum (utom halldelen) innan jul men jag känner nu att det kommer vi inte att hinna. Även om vi är en bra bit på vägen så saknas det lite delar från Ikea för att vi ska kunna göra klart i köket.



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, jag blir så nyfiken! Vill se:) Kanske tar mej en promenad och spejar på ert hem idag hehe. Fast då kanske jag snöar över... Miss u, vore kul å ses snart!

2010-12-20 @ 12:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0