Sköna ledighet


Lyxigt har det varit att vara ledig, det känns verkligen som att jag behövde det. Igår följde jag med min familj till stugan där vi körde lite skoter och åt en massa. Vädret strålade och solen värmde så skönt på kinderna =)

Sen på kvällen var jag knäckt efter att ha varit en dag ute, det blev soffan med bok och ett avsnitt av serien Solsidan.

Till middag gjorde vi en variant på den där vanliga rätten som jag inte vet vad den heter.
Jag hade iallafall i.

Fläskfilé som jag skar i bitar och la i en ugnsform.
Jag blandade sedan
Grädde
Lite Sambal Oelek
Soja
En burk tapenade
Peppar

Slå över såsen i formen och in i ugn i cirka 50 minuter.

Det skulle gentligen ha varit Creme Fraiche i också men vi hade ingen hemma. Rätten blev iallafall supergod och tapenaden gjorde sig verkligen bra i såsen. Till och med Jonas som såg lite skeptiskt ut tyckte det var mycket gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0