lately

I helgen har vi jobbat på bra. Vi är nu klara med de två extra rummen och det enda som ska göras på övervåningen nu är att lägga golvet i hallen. Känns så skönt och vitt och fräscht vart det. Har tagit sin lilla tid. Men jag är ändå impad över Jonte som lyckats lägga golv och fixa och trixa på egen hand. Bra jobbat helt enkelt.

Har fått massa pengar i present som ska gå till ett tak över altanen på baksidan. Och av Emil fick jag själva jobbet. Så jag hoppas att det är klart när jag kommer hem från Sundsvall på söndag kväll ;D (Tvivlar dock starkt, han skulle göra nån altan hos nån annan innan så... :P)
Av Jonte fick jag en baden baden(?) som jag ska ligga och glassa i varma sommardagar. Fick även ett par löpardojjor som ska invigas tillsammans med Jonte runt torpet haha. Vi får se hur detta ska gå. Hatar verkligen att springa. Dom är egentligen tänkta att promenera i men kanske man ska prova sig på en löparrunda.

Igår fick jag det glädjande beskedet att jag fick fast tjänst från 1 juni. Känns verkligen jätteroligt. Skönt att slippa ställa sig som arbetslös. Har typ aldrig vart det i mitt liv, usch, det skulle inte kännas kul i dessa tider särskilt. Nu går jag utbildning för att lära mig även föräldrapenningen. Ska bli kul med lite variation men lite tufft är det när man just börjat komma in i tillfälliga föräldrapenningen. Men he bli no bra.

I helgen befinner jag mig nere i Sundsvall med tre andra chicks. Vi ska bo på hotell, gå på Ikea, shoppa från våra shoppinglistor och dricka bubbel. Jag längtar. Kanske inte mest till shoppingen men till att ha en minisemester med äta ute och ba tare lugnt. Sen är ju shoppingen ett stort plus hehe.

Ojsan, långt inlägg, har säkert stavat massa fel men det får skitas i nu för nu måste jag isäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0