sommar och sol


Idag flexade jag ut lite tidigare för att fara hem i det otroligt sköna vädret. Jag hade planerat att lägga mig på baksidan och steka fläsket en stund. Så jag kommer hem, smorslar in mig med solskyddsfaktor 15 över hela kroppen, tar ut vatten och filt och bok. Allt för en njutningsfull stund i solen. När jag väl satt mig upptäcker jag dessa hatade små små vattenblåsor på mina lår. Vidare inspektion så hittar jag dem även på mina axlar.
Suck!
Sviterna efter förra helgens solande utan solskyddsfaktor en stund sitter tydligen i. Hatar verkligen soleksem. Känner mig äcklig. Inte för att jag märkt av dem förrän nu.

Jag vände iallafall på steken och solade baksidan en stund. Sen in för en riktigt kall dusch där jag körde en rejäl omgång med skrubbvante och sen på med lite brun-utan-sol. Man får bara tacka för alla krämer annars skulle jag fortfarande se ut som ett lik.

Måste på apoteket och handla lite högre solskyddsfaktor för imorrn planerar jag och Jonte för att fara och sola och bada någerst =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0