IKEA

igår åkte jag å mami å papi å mina farföräldrar till Sundsvall för en heldag på IKEA.... Helvärt!!
Hade en lång inköpslista med grejor att handla till min nya lägenhet!

Jobbade kväll dagen innan å var hyfsat trött då jag väcktes typ sex på morgonen... Vart typ svinsur när jag fick veta att farmor å farfar skulle med å att vi skulle ta deras bil... Ja för er som inte vet så tycker jag inte om när saker å ting inte görs på mitt sätt.... Men det var bara att finna sig i situationen.. Ikea lockade.....
Bilfärden gick helt ok.. Hade med mig  Matildas sista vals(rekomenderas för er tjejer) så läste mest hela färden å lyckades hålla åksjukan i schack!

Väl framme började vi i utställningsdelen för det svåraste uppdraget.. Hitta en soffa! Men det hela löstes efter bara 20 min kanske å hittade en snygg å psivärd soffa. Fortsatte vidare å hittade en vit bokhylla som ja ville ha men dn var slut så det var som en besvikelse måste jag säga! Köpte två vita lackhyllor å ett litet köksbord med två stola´r. Mitt blivande kök är pyttelitet så rymmer inte mer... men det blir nog bra!

Sen var det dags att hitta en säng! Det var inte lätt vill jag lova! Hade inte tänkt lägga ut så mkt pengar på säng, men det var det dyraste köpet... Själva sängstommen gick på 1700 å det är väl inte såå farligt men sen tillkommer det ju resårmadrass å bäddmaddrass å nya sängkläder å allt... shit gick på typ fem tusen...

Började känna mig lite grinig av hunger så vi tog en behövlig lunchpaus på Ikea.... Sen var det dags för det roligaste! Allt småplock! Där kan man verkligen gå flera varv å bara plocka åt sig en massa småprylar men höll mig i skinnet.. eller rättare sagt pappa höl mig i skinnet haha.....

Oj vilken trevlig dag det vart men många kassor för både mamma å mig!! 

PiiIZ/Em 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0