All älskar

Alla älskar SKELLEFTEÅ AIK!!!!!!! Så Jä*la underbart!!!!!!! Kan det bli en bättre kväll.....

Ja för er då som inte vet va ja snackar om!!! Skellefteå AIK har idag gått upp till Elitserien efter vinst borta mot Bofors!!! Hela stan jublar!!! Jobbade tyvärr kväll ikväll så jag missade matchen... Men firandet missade jag då sannerligen inte... Kl ett när jag slutat drog jag upp till Templet (isladan) där väntade redan 2000-2500 pers.. Joblandes, hyllande, fulla å oerhört glada!! Vi fick vänta cirka en halvtimma innan vi spottade bussen från Falmark(eskorterad av två polisbilar med sirener på)!!! När dom kom smällde man upp raketer, å jublet steg!!! Spelarna i bussen flockade vid fönstret klappandes händer i takt med folkmassan.. Helt galet, alla känslor, obeskrivligt!!!
Sen då. jo plats på scen utanför ladan.... Johan Åkerman, Magnus Vernblom, Mats Lindgren.... Folk skrek efter Libor men in på scen kom den gamla, allas, Per Mikaelsson.. Inte ett öga var torrt... Åså Tommy Samuelsson, mannen som gjorde det möjligt, inte att glömma!!!

Fattar ni hur sjukt stort detta är sör Skellefteå... Onsdag natt kl halv två.. står 2000 pers utanför en lada å skriker på ett hockeylag!!! Gaaaaaaaah helt galet!! Hur kul som helst!!! Så som vi har längtat!! Å tänk dom so var med om SM guldet 78, att ha suttit på dom läktarna i tjugo år å väntat å väntat!!! Åså äntligen!!!

På måndag har vi Rögle hemma!! Blir segerfest då med.. Å för att inte tala om imorgon då AIK har bokat torget kl halv fem för att fira!!! Jag är helt uppspelt kommer aldrig att kunna sova!!!

Men ska försöka iaf!!!

Piiiz /Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0